Karazhan Taktyka

Attumen the Huntsman
Typ: Undead
PŻ: 350k

Ataki i Umiejętności:
Faza 1:

Attumen
* Atak melee: Zadaje 1600 - 2100 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Mount Up: Kiedy Midnight (koń) ma 25% Attumen wsiądzie na niego. Lista aggro zostaje wyczyszczona a Attumen całkowicie się uleczy (rozpoczyna fazę druga).

Faza 2:

Attumen:
* Atak melee: Zadaje 1600 - 3300 obrażeń
* Shadow Cleave: Cleave za około 4k
* Charge: Wywraca wybrany cel.

Strategia:
[F1]
Przed faza 1 OT - off tank ma czas na złapanie aggro na Midnight. Po chwili pojawia się Attumen (koń powinien mieć już jakieś 95%). Zajmuje się nim nasz MT - main tank. Odsuwa go od raidu bo wali cleavem za 4k. Gdy zjedziemy Midnight do 25% Attumen wsiądzie na konia i zacznie się faza druga.
[F2]
Aggro resetuje się w momencie gdy Attumen wsiada na konia, więc dajemy MT chwile na wygenerowanie threata (misdirection rulez). Boss nadal używa Cleave'a więc musi zostać odpowiednio ustawiony. Poza tym uważamy na losowe szarże (potki i bandaże, HSki wskazane).

W tej walce bardzo ważne jest aggro, więc wskazane jest posiadanie KTMa lub nowszej wersji OMENa (jest lepszy) . To jest prosta walka i ma na celu sprawdzić czy mamy odpowiedni gear by zaczynać te instancje. Poza tym to po prostu worek z lootem

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moroes

Moroes <Zarządca wieży> undeadzki rogue, boss w Karazhan. Moroesa wspomagają cztery lvl70+ undead addy. Addy sa losowo wybierane z 6 możliwych.

Typ: Undead
PŻ: Około 800k - 900k.

Ataki i Umiejętności:
o Atak melee: ??
o Vanish: Znika, ale nie czyści listy aggro.
o Garrote: Kiedy pojawia się po vanishu, używa na kimś garrote, które zadaje 1000dmg/3sec przez 5 minut. Można to zdjąć przez: Divine Shield, Ice Block lub śmierć. Po założeniu garrote wraca do gracza z największym aggro przed vanishem.
o Blind: Czasami oslepia gracza z najwyższym po MT aggro
o Gouge: Używa gouge na celu z największym aggro. Atakuje 2 cel ze swojej listy aggro.
o Enrage: Na 30% Moroes wchodzi w enrage, nie jest uspokajany w żaden możliwy sposób.

Addy
Oto addy i ich umiejętności razem z proponowana kolejnością zabijania ich:

Nazwa: Skill: Klasa:
Lady Catriona Von'Indi Holy Priest
Lord Robin Daris Mortal Strike Warrior
Baroness Dorothea Milstipe Shadow Priest
Lady Keira Berrybuck Holy Paladin
Baron Rafe Dreuger Retribution Paladin
Lord Crispin Ference Protection Warrior


Strategia:

Pull powinien zostać wykonany przez main tanków po prostu przez wbiegnięcie na platformę i zebranie Moreosa wraz z addami.

Jak najwięcej addów powinno być CCowanych (priestowskie shackle, hunterskie freezing trap,paladynski fear ). Pozostałe, niekontrolowane Addy powinny być tankowane i zabite (najlepiej zabić 2-3 addy a resztę pozostawić w CC). Holy priestka powinna zostać zabita jako pierwsza, a warrkowie najlepiej jak zostaną w shackle, jako że są bardzo trudni do zabicia.

Dwóch tanków będzie się zajmowało Moroesem. Jeden z nich powinien budować aggro zarówno na bossie jak i niekontrolowanych addach. Addy muszą zostać szybko zabite, dzięki czemu raid będzie mógł się skoncentrować na głównym bossie. OT powinien stale być drugi na aggro liście bossa, przez co po gouge'u boss automatycznie skieruje się ku niemu. Jeżeli OT dostanie blind a MT gouge, boss prawdopodobnie pobiegnie w strone healerów.

CC jest niezwykle ważne podczas tej walki. Jeżeli pozwoli się Addom biegać wolno, są w stanie jednym uderzeniem zabić noszących szaty lub leczyć bossa. Rekomenduje się, żeby shackle było rzucane co mniej więcej 5 sek(proponuje 2x Gheal i shackle) . Jeżeli add uwolni się, tank powinien go natychmiast tauntnać, ale nie atakować żeby nie wybić go z prawdopodobnie castowanego już CC.

Shadow fiend czy pety powinny być używane ostrożnie, żeby nie wybić addów z CC.

Utrzymujemy DPS na Moroesie i healujemy Garrote'owanych (strata nawet jednej osoby może być rażąca, Hoty powinny być utrzymywanie na osobach z garrota - renew, regrow itp)
Po zabiciu bossa jego addy nie znikną i trzeba będzie je wybić.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------


Shade of Aran

umiejętności:

a) Frostbolt - 3 sec cast, 4400dmg
b) Fireball - 3 sec cast, 4400dmg
c) Arcane Missiles - 5 sec channeled, 1500 dmg/s każdy z pocisków
d) Chains of Ice - 10 sec shackle, DISPELL!
e) Conflagration - 8000dmg przez 10sec + stun
f) Slow - przed każdym super AOE Aran przyciąga do siebie osoby i je
spowalnia, DISPELL!


a) Flame Wreath - 5 sec cast, nieprzerywalny, otacza osoby płonącym okręgiem, jakikolwiek ruch z lub do tego okręgu = WIPE (po prostu nie ruszać się)

b) AoE Counterspell - 10 yard radius AoE silence, szczególnie niebezpieczne w połączeniu z blizzardem

c) Blizzard - 1700 damage per second, blizzard zasłoni pól pokoju (przed pojawieniem się całej ściany blizzarda spadnie JEDEN POJEDYNCZY SOPEL), porusza się powoli robiąc pełny obrót - 360 stopni, dodatkowo blizzard spowalnia osoby które objął zasięgiem,

d) Magnetic Pull / Super Arcane Explosion - Aran przyciągnie wszystkich do siebie i zacznie castowac AOE, trzeba jak najszybciej uciec pod ścianę (DISPELL "drzewka" i ewentualnie osób mających problemy z szybka orientacja w terenie),

Warto na początku podzielić pomiędzy osoby kto, który czar przerywa. Zaczynamy walkę, nikt nie patrzy na jakiekolwiek agro, każdy jedzie max dps. Przy AOE arcane wszyscy pod ściany, przy flame wrath wszyscy stop (oczywiście jest czas dla melee na podbiegniecie do arana), przy blizzardzie jedna obrotna osoba (zmarkowana i widoczna dla reszty) szuka pierwszego sopla i odpowiednio ustawia grupę. Jeśli nikt nie zauważy sopla warto podejść bliżej Arana (będzie mniej do biegania). Uciekając przed blizzardem biegniemy DO ARANA i dalej w bezpieczne miejsce (niekoniecznie po prostej i na bank nie pod sama ścianę). Leczyć osoby z conflagration i dispelowac shackle. Przy 40% Aran przywołuje 4 elementale wody (banish, fear, etc.). Po 90sec elementale znikają. Warto pamiętać, ze cały czas podstawowym zadaniem jest unikanie specjalnych skilli arana (blizzard, flame wrath, aoe), a dopiero później zabawa z elementalami. Jeśli jest shaman, Heroism bardzo wskazany. Kiedy Aranowi zabraknie many, zamieni wszystkich w owce (combo elementale + owce może być zabójcze). Następnie zacznie castowac super pyroblast - 8500 dmg. Wszyscy w raidzie powinni mieć około 9.000 hp, zaraz po pyro użycie HSa czy potionki jest kluczowe. Zaraz po pyro
Aran zacznie dalej castowac swoje czary (jak najszybszy interupt). Jesli przejdziecie faze owieczek i faze elementali (min 6 osób żyjących), jesteście bezpieczni, a kill jest wasz.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------


The Cruator

umiejętności bossa:
a) odporny na arcane
b) co jakiś czas przywołuje 1 adda (Arcane Flare), add pocina AOE arcane dmg 10yd za okolo 500-900 dmg
c) kiedy skończy mu się mana, wchodzi w Evocation, przez 20sec zbiera 200% obrazen
d) arcane bolt (4000-5500 arcane dmg) na osobe druga w agro
e) na 15% wchodzi w enrage i przestaje summonowac addy

Sama walka jest w miarę prosta. Tank przy bossie odwróconym do raidu, reszta osób ustawiona w półkolu wokół bossa (na zmianę healer+dmg). Melee dps bez przypisanej pozycji wyjściowej. Głównym priorytetem są przywoływane addy. Przy dobrym dpsie będzie jeszcze możliwość zadania dmg Curatorowi, zanim pojawi się kolejny add. Ważne jest trzymanie dotów na Curatorze, co w praktyce winduje warlocka na drugie miejsce w aggro i to on będzie dostawał arcane bolt cały czas (arcane ressist gear BARDZO polecany). A wiec doty, add, boss, add, boss i tak w kolko do momentu kiedy jego mana sięgnie 10%. Warto wtedy dać znać na mumblu, ze zaraz evocation (podczas evo Curator nie przywołuje addów). Podczas samego evocation nasze melee (warrior dps i rogue) zajęli się ostatnim addem (tym przywołanym z tych 10% many), natomiast cały raid powinien
się skupić na Curatorze.
Cala sekwencje powtarzać do upadłego.
Walka nie jest skomplikowana, raczej testuje dmg całego raidu.

do zapamietania:
- przywoływany add (to główny priorytet, bija wszyscy poza healem i tankiem)
- doty + arcane ressist gear na locku
- podczas evocation melee wykańcza ostatniego adda, reszta bije tylko w Curatora
- po wejściu w enrage (15% zycia) Curator już jest praktycznie Wasz.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------



Prince Malchezaar

a) Summon Infernal - Co 45 sec Prince przywołuje infernala, które uderzają w ziemie i zaczynają robić wokół siebie aoe (coś jak geddon), nie stać w obszarze AOE Smile
b) Enfeeble - 5 osób z najwyższym agro będzie miało zredukowane życie do 1hp, czas trwania 7sec, nie warto leczyć takich osób, muszą one po prostu utrzymać dystans 30 yardow od Malchezaara (melee!), nie dotyczy MT
c) Shadow Nova - 3000dmg+knockback, castuje zaraz po enfeeble, jeśli melee nie odsunie się na czas - nie zyją
d) Shadow Word: Pain - dispell

Cala walka jest 3-fazowa.

A) shadow nova, infernale, enfeeble, shadow word pain, do 60%
B) shadow nova, infernale, enfeeble, zwiększa dps na tanku (BAAARDZO zwiększa:P), zakłada sunder armor, oraz używa cleave, do 30%
c) shadow nova, infernale (większa częstotliwość), shadow word pain, dodatkowo jego bronie zaczynają wirować po całym raidzie zadając dps (w miarę łatwe do wyleczenia)

Walka polega głownie na pozycjonowaniu Malchezaara i szybkim dmg. Oczywiście melee musi uważać na combo enfeeble+shadow nova (range dps możne stać poza zasięgiem shadow novy). W 3 fazie melee musi bardziej wyczuć shadow nove, heal przez cala walkę idzie praktycznie głównie na tanka (poza momentami 3 fazy, kiedy bronie Malchezaara latają po radzie).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz