Magtheridon's Lair Taktyka

Channelerowie

* Shadow Volley - 1-second interruptible cast, 30-yard AoE, ok 2k w cloth
* Fear - jeden cel w zasięgu 40y
* Dark Mending - 2s interruptible cast, Obszarowy healing spell leczący Channelerów (musi być przerwany)
* Summon Burning Abyssal - przyzywa infernala który zadaje 2625-3375 w miejscu lądowania.
Infernal castuje Fire Blast który zadaje 2700-3000 fire damage w zasięgu 20y, znika po 1min

Boss:

* Cleave - typowy atak na osoby stojące przed bossem, zadaje ok 8k w plate
* Conflagration - Kula ognia puszczana na random target. Na podłodze pojawia się plama (działa podobnie jak ta z Nightbana) która zadaje 6000dmg w ciągu 8 seconds.
Gracze którzy stoją w plamie otrzymują efekt "Disorient" i zadają 300 obrażeń osobą stojącym blisko nich
* Quake - interrupts spells który ma 50s cooldown i wykopuje graczy zadając im dmg
* Blast Nova - 60s cooldown, 2,500dmg co 2s przez 10s wszystkim w pomieszczeniu

Manticron Cubes:

W pomieszczeniu jest rozstawionych 5 kostki, jeśli zostaną aktywowane w tym samym czasie nastąpi chaneling który przerywa Blast Nova.
Jeśli będą aktywne przynajmniej 4 kostki, boss dodatkowo dostaje 300% obrażeń.

Taktyka:

Sklad:


1 Main Tank (Magtheridon)
4-5 Off-tanków (Channelers)
7 Heali
+dps

Faza Pierwsza:
Przed rozpoczęciem walki off-tankowie mają przydzielonego swojego channelera którego będą tankować, każdy tank ma również przydzielonego heala
Po tym jak zaatakujemy 1 channelera mamy 2min do rozpoczęcia walki z bossem.
Dps po koleji likwiduje channelerow w tempie expresowym, pamiętamy aby przerywać Shadow Volley i koniecznie Dark Mending.
Lockowie fearuja lub Banishują infernale które będą się pojawiać oraz rzucają Curse of Tongues na każdego moba


Faza Druga:
W tej fazie walczymy z bossem który został już uwolniony.
Po minucie od uwolnienia, boss zaczyna castować Blast Novę, aby ją przerwać musimy skorzystać z Manticron Cubes ( kostek ).
w tym celu wyznaczamy 5 osób które w tym samym czasie muszą kliknąć kostki i zacząć channeling, podczas tego osoby klikające będą dostawać 800dmg co 1s.
Każdy klikacz musi mieć swojego zastępce, jeśli główny klikacz padnie, lub nie da rady dobiec do swojej kostki
to właśnie jego zastępca przejmuje ją od niego.
Każda kostka musi mieć heala który będzie pilnował życia klikacza.
klikający nie musi stać na kostce, wręcz przeciwnie - powinien stać kawałek od niej.

Faza Trzecia:
Gdy Magtheridon będzie miał 30% hp nastąpi Cave In ( podobne do tego z Gruula ) zabijający instant osobę która na niego trafi.
Cave In można wyczuć, przed uderzeniem jest widoczna animacja na podłodze w miejscu uderzenia.
Nie jest dobrze jeśli podczas Cave In będziemy zmuszeni klikać kostki, więc na ok 32% wyczekujemy Blast Nova, przerywamy ją i dopiero zaczynamy bić dalej.



Uwagi:

Na zabicie Magtheridon mamy przeznaczone ok 20min od zabicia channelerow (tzn uwolnienia sie go), to oznacza, że mamy naprawdę dużo czasu, dlatego też nie możemy pędzić z full dps-em przez całą walkę.
Warto zwrócić uwagę - BARDZO, na to aby nie przebić aggro tanka, co jest bardzo łatwe zwłaszcza podczas channelingu gdy boss otrzymuje 300% obrażeń.
Swój prawdziwy dps powinniście pokazać dopiero gdy boss spadnie do 30% hp
Każdy powinien mieć włączone spell detalena 50%+ (przynajmniej) aby widzieć kamienie spadające, dps i powinni ustawić sobie w opcjach nie ilość HP bosa al jego % dzięki czemu sprawnie sami będą wiedzieli kiedy należy powolutku zwalniać z dps-owania.
Każdy członek raidu powinien otrzymać "health Stona" od locka aby po fazie "cave in" moc się uleczyć i odciążyć healerów (+ szybki heal w razie kamieni/płomieni)
Ważne też jest, że osoby klikające kostkę nie stoją koło niej ale przynajmniej parę yardow od niej - jako że kamienie są ciskane losowo w rejon jednej osoby - kamienie na kostce bardzo utrudniają zadanie.
Pomiędzy osobami klikającymi kostkę a zmiennikami ma być stały kontakt - stoi w pobliżu, obserwuje co się dzieje i klei się do ściany przy odpychaniu razem z klikającym na wypadki typu "odcięcie internetu" - nie powie bo nie możne a wy musicie okiełznać sytuacje.
Każdy gracz rajdu ma OBOWIĄZKOWO znać pozycje kostek
Oznaczenie kostek jest oznaczeniem kolejnych chanellerów -od bramy w kierunku zgodnym z wskazówkami zegara.
Nie otwieramy ciała po zabiciu bossa - w żadnym wypadku, mimo master loota. Choć by się paliło nie wolno. Znajduj się tam głowa która wpadnie do bp 1-wszej osoby która otworzy ciało z auto-lootem [z reguły w gildiach wiąże się z tym po prostu degradacja i "zgnojenie" + nie bierze się go na rajdy albo dowaleniem dużej ilości ujemnych dkp]

Ważne komendy pokazywane w rajdzie:
"Stop dps" - koniec dps, dotek, debuffów itd co zabiera hp (poza tankiem tank)
"cave in" - byc przygotowanym do użycia health stona - w tej fazie po dedzie nie mówimy ze ktoś padł bo ~4 osoby to był by spam - wyjątek to ze padło 2 klikających 1-dna kostke.
"Wipe" - klikacie Alt+f4 i logujecie się jak boss się zresetuje.



Heal:
Każdy pilnuje osoby którą leczy i pomaga w leczeniu raidu.
w miarę możliwości oszczędzajcie mannę na 3 fazę

Tank:
Fazy 1 i 2 nie stanowią problemu, nasze największe zmartwienie to faza 3 w której następuje Cave In,
musimy wtedy uważać na spadające kamienie i w razie potrzeby przemieszczać się z bossem.
Staramy się łapać jak najwięcej aggro podczas channelingu.

-----
Jeszcze to można estetycznie przetworzyć, ale to taki detal.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz