Lady Vashj 4,7mln HP, bije melee za ~3k na plate, tauntowalna
Setup raidu:
7x heal (w tym 2x shaman, chyba ze jest jakis ofensywny)
2x tank
5x melee
range: najlepiej 2+ hunterów (3 faza), 2-4 locków (dot power, kitowanie stridera), ~2sp (strider), magowie
Umiejętności:
Static Charge (Faza 1 i 3)
Rzucany
w fazie 1 i 3 debuff na losową osobę zadaje celowi oraz wszystkim w
zasięgu 5yd 2,775-3,225 nature dmg co sekundę, trwa 30 sec.
Debuff: Static Charge
Entangle (Faza 1 i 3)
Vashj
rzuca co pewien czas (cd około 10sec) korzenie na wszystkich w zasięgu
melee. Entangle trwa 10 sec i przez ten czas zadaje 500nature/2sec.
Multi-Shot (Faza 1 i 3)
Boss
rzuca Multi jak tylko wydostanie się z zasięgu melee od kogokolwiek,
dzieje się to m.in. zaraz po Entangle kiedy ucieka od melee. Multishoot
strzela w jedną losową osobe oraz 4 osoby stojące w jej pobliżu za
6,5-7,5k.
Shoot (Faza 1 i 3)
Skill również używany gdy nie ma nikogo w zasięgu melee, bije cel vashj (najwyższy w aggro) za 4-5,5k.
Shock Burst (Faza 1 i 3)
Używany
przez bossa w losowych odstępach czasu skill zadający aktualnemu celowi
Vashj (MT) 8325-9675
begin_of_the_skype_highlighting 8325-9675 end_of_the_skype_highlighting
begin_of_the_skype_highlighting 8325-9675 end_of_the_skype_highlighting
nature dmg. Shock stunuje tanka na 5 sec i równa się wipowi aggro,
jeśli shock wejdzie Vashj przerzuci się na osobe 2gą w aggro.
Forked Lightning (Faza 2)
Randomowe
"Lightning Bolty", Vashj wybiera jeden losowy cel i bije Forked
Lightningiem w jego kierunku bijąc wszystkich w promieniu 60o
za 2,300-2,600 nature dmg. Forked nie wymaga Line of Sight, zasięg ma
na cały pokój. Cel Vashj może się przesunąć aby od Forked nie ucierpiało
zbyt wiele osób, ale zajmuje to dużo czasu, więc musi to zostac
odleczone.
Toxic Spores (Faza 3)
Zielone plamy rzucane przez
Spore Baty wlatujące do sali. Toxic Spore spadają na losowy cel tworząc
plamę, ktokolwiek w nią wejdzie lub w niej stoi dostaje 1,5k nature dmg
co sekundę.
Faza 1
Tank'n'spank aż do 70%.
Heal
rozstawia się dookoła aby obstawione były healem wszystkie strony, dps
także ustawia się po okręgu na schodach. Rozstawienie najpewniej zależec
będzie od setupu grup w fazie 2 (o czym później).
W grupie z dwoma tankami znaleźć się muszą dwaj shamani + najlepiej lock z impem, reszta grup rozstawia się pod siebie.
MT rozpoczyna walkę wbiegając na Vashj, pilnować go i ohotować bo dostanie na wejście pare "piąch", Vashj trzymana ma byc na środku sali.
Range dps ustawia się dookoła Vashj i zaczynają bić, melee wchodzi na nią z dpsem.
http://www.raidstatus.com/t_img/vashj_1.jpg
Static
Charge: ponieważ heal jest rozstawiony dookoła Vashj Static Charge MUSI
zostać odleczony bo na wszystkich healerów będzie w raidzie zasięg,
jeśli melee wpadnie w Entangle i ktoś z nich dostanie Static trzeba to
odleczyc, lub rzucić BoS lub łykać [item]Free Action Potion[/item]
(jeśli to tank) na zestaticowanego tanka aby odbiegł, lub (jeśli to
rogal) Cloak of Shadows.
Jeśli melee dostanie Static i nie ma
Entangle odsuwa się pomiędzy range dps a melee i czeka aż static
zejdzie, range ze static chargem natomiast przesuwa się aby nikt w
pobliżu nie dostawał od niego. Stojące osoby po sąsiedzku również
powinny się odsunąć aby ułatwić ruchy osobie ze statickiem, Shamani z
grupy tanków podbiegają aby stawiać groundingi - więc zejść im z drogi
jeśli któryś ma Static.
Cały czas OT musi stać poza zasięgiem
Entangle i jeśli MT zostanie złapany i Vashj odbiegnie Intercept i
przejąć bossa aby nie pozabijała raidu Multishotami, po przejęciu
przeprowadzić na środek.
Shock Burst: Ponieważ Shock Burst jest
wipem aggro na MT musi zostać wyeliminowany, Grounding Totem ściąga na
siebie shocka, dlatego też 2 shamanów musi znaleźć się w grupie z
tankami.
Groundingi trzeba stawiać w sensownej odległości od tanków,
najlepiej podbiec, odwrócić się i postawić aby był jak najbliżej środka
(Vashj może pobiegać po sali jeśli nie zostanie przejęta po Entangle).
Faza 2
Gdy
tylko hp Vashj spadnie do 70% zaczyna się faza 2. Ta część walki jest
decydująca i jedyna tak na prawdę. Faza pierwsza to tank'n'spank, faza 3
to sprawdzenie ile osób przeżyło, jeśli wystarczająco to Vashj leży,
faza 2 natomiast to sprawdzenie jakości setupu raidu.
Zaraz po
rozpoczęciu fazy 2 Vashj staje na środku sali, w nią trafiają 4
promienie z generatorów stojących wokół niej. Zaczyna castować Forked
Lightning i do końca tej fazy rzuca tylko ten skill.
U progu schodów
otaczających Vashj zaczynają wychodzić elementale (Enchanted
Elementals), idą one do góry i na końcu znikają obok Vashj boostując jej
dmg o 5%.
Elemy mają 8k hp i muszą być zabite zanim dojdą do szczytu
schodów, aby grupy melee/ranged ze środka nie musiały ich dobijać na
środku.
Wyznaczone są do bicia elementali grupy:
http://www.raidstatus.com/t_img/vashj_2.jpg
http://www.raidstatus.com/t_img/vashj_2_2.jpg
Po
minucie od rozpoczęcia fazy drugiej pojawia się na dole schodów
pierwszy Tainted Elemental, w przeciwieństwie do Enchanted Elementali
Tainted się nie rusza, mają również 8k hp i despawnują się po 15
sekundach.
Ponieważ im dłużej się drugą fazę przeciąga
prawdopodobieństwo wyssania się z many albo śmierci kogoś szybko wzrasta
Tainted elementale nie mogą być ignorowane.
Dps z części schodów gdzie Tainted się pojawił olewają Enchanted elementale i przerzucają się na Tainteda.
Po
śmierci Elementala melee dps z grupy ze schodów lootuje Tainted Core i
przerzuca go na szczyt schodów do healera tej grupy, który później
podaje Core do healera stojącego przy generatorze, podawanie kończy się
wyłączeniem generatora.
Sprawne podawanie Core i szybkie bicie Elema
jest kluczowym elementem w tej fazie, więc musi przechodzić szybko. Po
śmierci Tainted Elema grupa ze schodów nadrabia zaległości i zabija
nadmiar Enchanted Elementali.
Tainted Core kładzie debuff na osobe która go ma (Debuff: Paralyze) unieruchamiając ją, dlatego trzeba Core podawać.
Macro do podawania Tainted Core (każdy ma to mieć wyciągnięte podczas walki na pasek):
/use Tainted Core
/raid TAINTED CORE ------- %t
/run SendChatMessage("MASZ TAINTED CORE !", "WHISPER", Common, UnitName("target"));
Następny
Tainted Elemental pojawi się po kolejnej minucie w losowym miejscu na
dole schodów. Gdy 4 generatory zostaną wyłączone kończy się 2 faza.
UWAGA: W dalszym ciągu jest bug i loot musi być ustawiony na Free For All!
Co
50 sekund pojawia się (na schodach) Elite Naga (pierwsza po 50sekundach
od rozpoczęcia 2 fazy). Ponieważ Nagi zagrowane zostaną z pewnością
przez healerów tankowie muszą czekać z interceptem na Nagi aby szybko je
przejąć, a healerzy czy ktokolwiek ze środka musi zwracać uwage na
złapane aggro aby uciec.
Nagi mają po 170k hp i bija 5k na plate oraz cleavują za 7,5k, tankowane muszą być na środku sali pod nogami Vashj.
Nagi są tauntowalne.
Co
minutę pojawiać będzie się Coilfang Strider. Rzucają one ciągle AoE
fear, ma 170k hp, bije 8k na plate. Musi on zostać przejęty przez grupę
kitującą i prowadzony będzie aż do rychłej śmierci (rychłej bo 2
stridery na raz = burdel).
Grupa Kitująca:
1x lock +1 jeśli zajdzie taka potrzeba
2x spriest
1x shaman
Lock
lub spriesci przejmują Stridera zaraz jak wejdzie na górę i kitują go
po zewnętrznym kręgu, Mind Flay'e lecą ciągle z shadow priestów, a
shaman rzuca Frost Shock (Rank 1 jeśli to Shaman Resto) aby Strider był
ciągle zwalniany. Hammer of Justice lub [item]24269[/item] na wejście
Stridera aby weszły spokojnie wszystkie doty a Lock zbudował aggro na
kitowanie.
Shaman kitujący musi ciągle shockować Stridera jako,
że Frost Shock jest najbardziej efektywnym zwalniającym spellem na tej
walce, w między czasie (resto) spam chainów na melee ponieważ obrywać
będą od cleavów Nagi/Nag.
Range dps ze środka dotuje Stridera i nagę,
jeśli strider pada powinno zostać jakieś 10-5 sekund do następnego,
jest to czas na znukowanie i zdotowanie nagi/nag.
Melee ze środka bije cały czas Nagi.
Każdy
range dps ze schodów powinien dołączyć się do bicia Stridera (gdy jest w
pobliżu) jeśli sytuacja z elementalami jest opanowana, natomiast heal
ze schodów poza leczeniem swojej grupy musi podleczać kiterów i
kogokolwiek kto się nawinie w ich zasięg.
Oczywiście jeśli strider przechodzi trzeba się pare yardów odsunąć aby nie przebiec połowy pokoju w fearze.
WAZNE!
Całą fazę drugą TS ma zyć i padać mają hasła "zielony z zachodu", "naga
północ", "strider wschód" i tym podobne, aby ułatwić przechwytywanie
nag i striderów, oraz zaalarmować dps ze środka, aby uwazali na daną
stronę pokoju bo wyszedł Tainted Elemental i zaraz z tej strony moze
przybyć na górze Enchanted Elementali.
Faza 3
Faza 3 zaczyna
się po wyłączeniu wszystkich generatorów, w trzecią fazę powinniśmy
wejść z MAX jednym striderem, oraz jedną lub dwiema padającymi Nagami
(poniewaz jeden z tanków musi być wolny aby wejść na Vashj powinna stać
tylko jedna naga, jeśli stoją dwie jeden z tanków musi obie przejąć, lub
grupa musi przeciągnąć fazę 2 aby jedna padła).
3 Faza odbywa
się na tej samej zasadzie co pierwsza, wszystkie skille są takie same,
więc palkowie czekają z BoS, Shamani stawiają Groundingi, range DPS ma
zatłuc Stridera, po czym wejść na Nagę.
Jedyną rzeczą komplikującą tą
fazę są Spore Baty o których była mowa wcześniej, przylatują one od
wejścia. Hunterzy mają tu sporo roboty, muszą ze schodów (nie jest
potrzebny większy zasięg z talentów) wybić jak najwięcej Batów,
pozostałe bić ze środka.
Fale batów ponawiają się co 30sec.
Tutaj
tankowanie Vashj i utrzymanie Groundingów jest bardzo cięzkie jako ze
bossa trzeba przesuwać aby melee nie stało w Toxic Spores, w miare
mozliwości Vashj będzie trzymana na środkowym okręgu, ale często aby ją
przesunąć tank będzie musiał zrobić sporo akrobacji i shamani muszą
nadązać z groundingami.
Reszta raidu równiez ma uwazać na
pozycjonowanie i wszyscy muszą natychmiast wychodzić z Toxic Spores,
pamiętać o Static Charge i mimo plam na ziemi nie stać zbyt blisko
siebie poniewaz mozna przewieźć na Staticu pare osób az do zgonu.
Jeśli
pod koniec fazy 2 zyje 22-23 osoby Vashj powinna lezeć, 3 faza to max
dps i orientacja czy pod nogami nie ma zielonej plamy.
Jeśli jakikolwiek niebieski elem doszedł do Vashj - będzie wipe.
Jeśli
został przepuszczony jeden Tainted lub więcej - będzie wipe bo Vashj
wejdzie w enrage i Spore Baty nasieją Toxic Sporów tyle, ze nie będze
się gdzie ruszyć.
Jeśli padł dps lub healer ze schodów - będzie wipe bo naroi się tam elementali.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz